Tutaj powinien być opis

Europejski Dzień Języków w naszej szkole

26 września 2022 r. obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków.

Z tej okazji uczniowie klasy VIII a i VIII c przygotowali pełne humoru przedstawienie o Matyldzie, w którym główna bohaterka, z powodu nieznajomości języków obcych, popełniła wiele zabawnych błędów. Dziewczyna twierdziła, że nie planuje wyjeżdżać za granicę i dlatego nie musi znać żadnego języka obcego. Szybko jednak okazało się, że w dobie globalizacji, nie musi opuszczać terytorium naszego kraju, aby ucierpieć na nieznajomości języków. Podczas rozmowy z obcokrajowcami Matylda źle rozumiała przekaz, przez co stale doprowadzała do absurdalnych i zabawnych sytuacji.

W przedstawieniu wykorzystano proste dialog w języku czeskim, włoskim, angielskim i greckim.

Po zakończeniu przedstawienia reprezentanci poszczególnych klas wzięli udział w konkursie. Najpierw próbowali przetłumaczyć jak najwięcej obcojęzycznych słów, które pojawiły się w wystąpieniu. W kolejnej rundzie ich zadanie polegało na rozpoznaniu, z którego języka pochodzi dane słowo. W rundzie finałowej uczniowie mieli za zadanie rozwiązać ćwiczenie zamieszczone na karcie pracy. Musieli dopasować odgłosy, które kot i pies wydają w różnych językach europejskich. Rywalizacja była niezwykle zacięta, o wygranej zdecydowały niuanse.

Wyniki prezentują się następująco:

  • I miejsce Alicja Matysiak, klasa IV b,
  • II miejsce Wiktoria Kacprzak, klasa IV a,
  • III miejsce Maja Stasiak, klasa V b.

Przedstawicielki klas wywalczyły kupony uprawniające całą klasę do kilku bonusów.

W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV-VIII.

 

Uczniowie klas I-III tydzień przed obchodami Europejskiego Dnia Języków wylosowali państwo, na temat którego musieli przygotować plakat:

  • 1 a – Szwecja,
  • 1 b – Wielka Brytania,
  • 2 a – Francja,
  • 2 b – Czechy,
  • 3 a – Hiszpania,
  • 3 b – Niemcy.

Na drzwiach pracowni każdej z klas zamieszczone zostały podstawowe słowa pochodzące z kraju, który klasa miała zaprezentować.

Na plakaty głosowali uczniowie klas I-III.

Wyniki rywalizacji przedstawiają się następująco:

  • I miejsce – klasa 2 b (Czechy) – 24 głosy,
  • II miejsce – klasa 3 a (Hiszpania) – 23 głosy,
  • III miejsce – klasa 2 a (Francja) – 22 głosy.

Wszystkim uczniom serdecznie gratulujemy.

 

 

* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.