Tutaj powinien być opis

Poszukiwania liczby Pi

14 marca uczniowie szkoły podstawowej obchodzili dzień liczby Pi. Klasy Va, VIa i VIb w czasie lekcji matematyki poszukiwały liczby Pi, wykonując doświadczenie z kołem wykonanym z kartonu o dowolnej średnicy oraz okrągłym słoikiem o dowolnej objętości. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w wyznaczanie liczby Pi. Mierzyli obwód koła i słoika nitką, następnie zmierzyli średnicę w/w elementów. Po dokonaniu pomiarów wyniki zostały umieszczone na tablicy. Przy użyciu kalkulatora dzielili obwód koła przez średnicę. Porównując wyniki zauważyli, że iloraz oscyluje w okolicy liczby 3. Po wykonaniu doświadczenia i wyciągnięciu wniosków definicja liczby Pi została umieszczona w zeszycie przedmiotowym. Na koniec wszyscy obejrzeli film „Skąd się wzięła liczba Pi?”. Za ogromne zaangażowanie w wyznaczenie liczby Pi uczniowie zostali nagrodzeni ocenami.

Chętni uczniowie na plakatach przedstawili historię liczby Pi.

 

 

* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu "Laboratorium przyszłości".