Tutaj powinien być opis

Jak powstają legendy?

         W trosce o dziedzictwo Małej Ojczyzny, Wójt Gminy Żelechlinek Bogdan Kaczmarek wyszedł z inicjatywą konkursu literackiego pt. „Legenda o Gminie Żelechlinek”. Konkurs skierowany został do uczniów klas 4-8 Publicznej Szkoły Podstawowej w Żelechlinku. Zainteresowani mogli stworzyć legendę związaną z Gminą Żelechlinek lub z symbolami znajdującymi się w jej herbie. Pomysł spotkał się z entuzjazmem i akceptacją ze strony Dyrekcji i Grona Pedagogicznego SP w Żelechlinku.

Do literackich zmagań przystąpiło 24 uczniów, którzy 12 marca 2025 r. popisali się swoją wyobraźnią i talentami literackimi. Komisja konkursowa - złożona z nauczycieli języka polskiego i nauczycieli historii -  miała dużo pracy.

Kreatywność uczestników, ich nowatorskie podejście do tematu, zaowocowały niezwykłymi pracami. Wyłonienie najlepszej legendy było nie lada wyzwaniem, z pomocą przyszedł organizator konkursu, który zaproponował nagrodzenie trzech prac.

25 marca 2025 r. Wójt Gminy Żelechlinek Bogdan Kaczmarek wraz z Sekretarzem Gminy Anetą Michniewską i Skarbnikiem Gminy Elżbietą Wrześniewską wręczyli cztery nagrody główne, wyróżniając w ten sposób:

- Mieszka Kopaczka (kl. 5a) i Igora Maciołka (kl. 7b)

za Legendę o mądrym bartniku Żelechlińskim i groźnym niedźwiedziu

- Jagodę Kwiatkowską (kl. 7a)

za Legendę o odważnym Bartłomieju

- Zofię Filipiak (kl. 8a)

za Legendę o dzielnych mieszkańcach Żelechlinka i królu Jagielle

Dodatkową nagrodą jest fakt, że wyróżnione prace opublikowane zostaną w zbiorze legend województwa łódzkiego.

Pozostali uczestnicy otrzymali pamiątkowe upominki.

Wszyscy uczniowie byli świadkami narodzin legend związanych z Gminą Żelechlinek, a biorący udział w konkursie wzięli w tych narodzinach aktywny udział. Każdy, kto myśli o przyszłości, dba o kształcenie dzieci i młodzieży w poszanowaniu historii i tradycji. Wychowanie przyszłych pokoleń może odbywać się w różnych formach -  konkurs literacki „Legenda o Gminie Żelechlinek” jest jedną z nich.

* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.