GRUPA TRZYLATKÓW I CZTEROLATKÓW BIERZE UDZIAŁ:
W OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM
„NA TROPIE ZDROWEGO ODŻYWIANIA”
Głównym celem wdrożenia projektu edukacyjnego „Na tropie zdrowego odżywiania” jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz kształtowanie u dzieci od najmłodszych lat, kultury spożywania posiłków bogatych w warzywa i owoce. Ponadto innowacja ma służyć poszerzaniu wiedzy dzieci na temat zdrowego stylu życia, doświadczaniu nowych wrażeń kulinarnych, eksperymentowaniu oraz doświadczaniu wielozmysłowemu.
MODUŁ 1
BURAK
Zaprezentowanie dzieciom burka zwyczajnego oraz buraka pastewnego. Omówienie jego wyglądu, sposobu uprawy, faktury, twardości, zapachu smaku, koloru – poznanie wielozmysłowe.
Zadanie 1.
Wyklejanka – rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi; rozwijanie motoryki małej; rozbudzanie zainteresowań plastycznych.
Zadanie 2.
Buraczane pole- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg rozmiaru (mały-duży); kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym; utrwalenie liczebników głównych.
Zadanie 3.
Nożyczki w dłoń – rozwijanie motoryki małej; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi.
MODUŁ 2
CEBULA
Kolejnym warzywnym bohaterem naszego projektu edukacyjnego była cebula. Dzieci wielozmysłowo poznawały jej właściwości oraz dowiedziały się co oznacza zwrot „ubrać się na cebulkę”. W ramach cebulowego wyzwania dzieci doskonaliły umiejętność przeliczania w zakresie 5, zrobiły syrop z cebuli, wyhodowały szczypiorek oraz doskonaliły rozwój motoryki małej – cebulowe krążki.
MODUŁ 3
KIWI
W ramach owocowego wyzwania dzieci za pomocą różnych zmysłów poznawały właściwości kiwi. Dowiedziały się jaki pozytywny wpływ na nasze zdrowie ma witamina K. Dodatkowo przedszkolaki doskonaliły umiejętności z motoryki małej, uczyły się przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas używania urządzenia elektrycznego, rozwijały zainteresowanie zdrowym odżywianiem oraz brały udział w zabawach rozwijających pamięć i spostrzegawczość.
MODUŁ 4
GREJPFRUT
Następnym owocowym wyzwaniem dla naszych przedszkolaków był grejpfrut – tropikalny owoc o słodko-kwaśnym smaku z posmakiem goryczy. W ramach tego wyzwania dzieci jak zawsze wielozmysłowo zapoznały się z owocem oraz wykonały następujące zadania:
-grejpfrutowe dodawanie – doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów;
- matematyczna kolorowanka – rozwijanie myślenia, koncentracji uwagi oraz motoryki małej dziecka.
MODUŁ 5
KAPUSTA
Po poznaniu egzotycznych owoców nadszedł czas na kolejne warzywo – kapusta. Dzieci i tym razem za pomocą różnych zmysłów zgłębiały swoja wiedzę o zielonym warzywie. W ramach utrwalenia wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności dzieci wykonały następujące zadania:
- w rytmie kapusty – doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów oraz wdrażanie dzieci do skupienia uwagi
- w spiżarni – rozwijanie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- śladem kapusty – rozwijanie motoryki małej dziecka
MODUŁ 6
AWOKADO
W kolejnym miesiącu dzieci poznały awokado inaczej smaczliwka wdzięczna. W ramach owocowego wyzwania przedszkolaki wielozmysłowo poznawały owoc oraz wykonały takie oto zadania:
- od pestki do rośliny – rozwijanie logicznego myślenia i przyczynowo – skutkowego
- przedszkolna uprawa awokado – rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych, budowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
- zakodowana kolorowanka – rozwijanie motoryki małej, rozwijanie percepcji wzrokowej oraz koncentracji uwagi
- mały czy duży – doskonalenie umiejętności segregowania według określonej cechy, rozwijanie motoryki małej.
MODUŁ 7
MORELA
Ostatnim już owocem jaki przedszkolaki poznały w ramach propagowania wśród dzieci zdrowego odżywiania się jest morela. Najmłodsi zapoznali się z wyglądem, smakiem oraz zapachem tegoż owocu. Ponadto dowiedziały jak wartości odżywcze zawarte w moreli pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. W ramach morelowego wyzwania dzieci wykonały następujące zadania:
- wyklejanka – doskonalenie koncentracji uwagi oraz rozwijanie motoryki małej
- jogurt morelowy – rozwijanie zainteresowań kulinarnych, stosowanie zasad higieny podczas przygotowania posiłku
- matematyczne czary mary – stwarzanie możliwości do eksperymentowania, obserwacji i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności przeliczania.
MODUŁ 8
BROKUŁ
Ostatnim warzywem jakie dzieci poznały jest brokuł. Przedszkolaki zapoznały się z jego wyglądem i smakiem, a dodatkowo wykonały następujące zadania:
- surówka – wdrażanie do posługiwania się sprzętami kuchennymi, stosowane zasad higieny podczas przygotowania posiłku oraz rozwijanie myślenia logicznego i przyczynowo – skutkowego
- brokułowe szlaczki – rozwijanie motoryki małej
- brokułowe szeregi – rozwijanie umiejętności matematycznych, układanie od najmniejszego do największego.
*Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.







































































































