GRUPA TRZYLATKÓW I CZTEROLATKÓW BIERZE UDZIAŁ:

W OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM

NA TROPIE ZDROWEGO ODŻYWIANIA”





Głównym celem wdrożenia projektu edukacyjnego „Na tropie zdrowego odżywiania” jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz kształtowanie u dzieci od najmłodszych lat, kultury spożywania posiłków bogatych w warzywa i owoce. Ponadto innowacja ma służyć poszerzaniu wiedzy dzieci na temat zdrowego stylu życia, doświadczaniu nowych wrażeń kulinarnych, eksperymentowaniu oraz doświadczaniu wielozmysłowemu.

 

 

MODUŁ 1

BURAK

Zaprezentowanie dzieciom burka zwyczajnego oraz buraka pastewnego. Omówienie jego wyglądu, sposobu uprawy, faktury, twardości, zapachu smaku, koloru – poznanie wielozmysłowe.

Zadanie 1.

Wyklejanka – rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi; rozwijanie motoryki małej; rozbudzanie zainteresowań plastycznych.

Zadanie 2.

Buraczane pole- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg rozmiaru (mały-duży); kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym; utrwalenie liczebników głównych.

Zadanie 3.

Nożyczki w dłoń – rozwijanie motoryki małej; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi.

 

MODUŁ 2

CEBULA



Kolejnym warzywnym bohaterem naszego projektu edukacyjnego była cebula. Dzieci wielozmysłowo poznawały jej właściwości oraz dowiedziały się co oznacza zwrot „ubrać się na cebulkę”. W ramach cebulowego wyzwania dzieci doskonaliły umiejętność przeliczania w zakresie 5, zrobiły syrop z cebuli, wyhodowały szczypiorek oraz doskonaliły rozwój motoryki małej – cebulowe krążki.



MODUŁ 3

KIWI

W ramach owocowego wyzwania dzieci za pomocą różnych zmysłów poznawały właściwości kiwi. Dowiedziały się jaki pozytywny wpływ na nasze zdrowie ma witamina K. Dodatkowo przedszkolaki doskonaliły umiejętności z motoryki małej, uczyły się przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas używania urządzenia elektrycznego, rozwijały zainteresowanie zdrowym odżywianiem oraz brały udział w zabawach rozwijających pamięć i spostrzegawczość.



MODUŁ 4

GREJPFRUT



Następnym owocowym wyzwaniem dla naszych przedszkolaków był grejpfrut – tropikalny owoc o słodko-kwaśnym smaku z posmakiem goryczy. W ramach tego wyzwania dzieci jak zawsze wielozmysłowo zapoznały się z owocem oraz wykonały następujące zadania:

-grejpfrutowe dodawanie – doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów;

- matematyczna kolorowanka – rozwijanie myślenia, koncentracji uwagi oraz motoryki małej dziecka.

MODUŁ 5

KAPUSTA

 

Po poznaniu egzotycznych owoców nadszedł czas na kolejne warzywo – kapusta. Dzieci i tym razem za pomocą różnych zmysłów zgłębiały swoja wiedzę o zielonym warzywie. W ramach utrwalenia wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności dzieci wykonały następujące zadania:

- w rytmie kapusty – doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów oraz wdrażanie dzieci do skupienia uwagi

- w spiżarni – rozwijanie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

- śladem kapusty – rozwijanie motoryki małej dziecka

 

 

MODUŁ 6

AWOKADO

 

W kolejnym miesiącu dzieci poznały awokado inaczej smaczliwka wdzięczna. W ramach owocowego wyzwania przedszkolaki wielozmysłowo poznawały owoc oraz wykonały takie oto zadania:

- od pestki do rośliny – rozwijanie logicznego myślenia i przyczynowo – skutkowego

- przedszkolna uprawa awokado – rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych, budowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze

- zakodowana kolorowanka – rozwijanie motoryki małej, rozwijanie percepcji wzrokowej oraz koncentracji uwagi

- mały czy duży – doskonalenie umiejętności segregowania według określonej cechy, rozwijanie motoryki małej.

MODUŁ 7

MORELA

 

Ostatnim już owocem jaki przedszkolaki poznały w ramach propagowania wśród dzieci zdrowego odżywiania się jest morela. Najmłodsi zapoznali się z wyglądem, smakiem oraz zapachem tegoż owocu. Ponadto dowiedziały jak wartości odżywcze zawarte w moreli pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. W ramach morelowego wyzwania dzieci wykonały następujące zadania:

- wyklejanka – doskonalenie koncentracji uwagi oraz rozwijanie motoryki małej

- jogurt morelowy – rozwijanie zainteresowań kulinarnych, stosowanie zasad higieny podczas przygotowania posiłku

- matematyczne czary mary – stwarzanie możliwości do eksperymentowania, obserwacji i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności przeliczania.

 

MODUŁ 8

BROKUŁ

 

Ostatnim warzywem jakie dzieci poznały jest brokuł. Przedszkolaki zapoznały się z jego wyglądem i smakiem, a dodatkowo wykonały następujące zadania:

- surówka – wdrażanie do posługiwania się sprzętami kuchennymi, stosowane zasad higieny podczas przygotowania posiłku oraz rozwijanie myślenia logicznego  i przyczynowo – skutkowego

- brokułowe szlaczki – rozwijanie motoryki małej

- brokułowe szeregi – rozwijanie umiejętności matematycznych, układanie od najmniejszego do największego.

 

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie

*Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.