FUNKCJE WZROKOWE

Dzieci z oddziałów przedszkolnych 0a, 0b, 0c zrealizowały czwarty etap projektu – funkcje wzrokowe. Wspomaganie rozwoju funkcji wzorkowych jest bardzo ważnym elementem wsparcia każdego dziecka. Usprawniając funkcje wzrokowe u dzieci wzorowano się na Programie Rozwijania Percepcji Wzrokowej Marianne Frostig, a ćwiczenia były modyfikowane, dobierane i tworzone własne według potrzeb i możliwości dzieci.

Dzieci wykonywały ćwiczenia z następujących obszarów:

v spostrzeganie figury i tła: czyli wyodrębnianie przedmiotu z tła;

v stałość spostrzegania: czyli widzenie przedmiotu mającego stałe wielkości;

v spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni:  czyli relacje przestrzenne między dzieckiem a obiektem (z tyłu, z przodu, obok dziecka);

v spostrzeganie stosunków przestrzennych: spostrzeganie dwóch/więcej przedmiotów w stosunku do dziecka i relacji przestrzennych między przedmiotami;

v koordynacja wzrokowo - ruchowa: czyli zharmonizowane ruchy gałek ocznych z ruchami ciała niezbędnych do wykonywania wielu czynności.

 

* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.

 

Zdjęcie

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
 Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
 Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie