FUNKCJE WZROKOWE
Dzieci z oddziałów przedszkolnych 0a, 0b, 0c zrealizowały czwarty etap projektu – funkcje wzrokowe. Wspomaganie rozwoju funkcji wzorkowych jest bardzo ważnym elementem wsparcia każdego dziecka. Usprawniając funkcje wzrokowe u dzieci wzorowano się na Programie Rozwijania Percepcji Wzrokowej Marianne Frostig, a ćwiczenia były modyfikowane, dobierane i tworzone własne według potrzeb i możliwości dzieci.
Dzieci wykonywały ćwiczenia z następujących obszarów:
v spostrzeganie figury i tła: czyli wyodrębnianie przedmiotu z tła;
v stałość spostrzegania: czyli widzenie przedmiotu mającego stałe wielkości;
v spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni: czyli relacje przestrzenne między dzieckiem a obiektem (z tyłu, z przodu, obok dziecka);
v spostrzeganie stosunków przestrzennych: spostrzeganie dwóch/więcej przedmiotów w stosunku do dziecka i relacji przestrzennych między przedmiotami;
v koordynacja wzrokowo - ruchowa: czyli zharmonizowane ruchy gałek ocznych z ruchami ciała niezbędnych do wykonywania wielu czynności.
* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”.
































