KOORDYNACJA WZROKOWO – RUCHOWA

 

Dzieci z grupy 0a, 0b, 0c zrealizowały kolejny etap innowacji pedagogicznej „Terapia ręki dla każdego” - koordynacja wzrokowo-ruchowa. Koordynacja wzrokowo-ruchowa pomaga kierować naszymi rękoma/nogami zgodnie z bodźcami wzrokowymi. Jest to umiejętność złożona, będąca niemalże we wszystkich czynnościach dnia codziennego.

Właściwa koordynacja jest podstawą do mocnej lateralizacji, która wpływa na grafomotorykę oraz umożliwia sprawne pisanie, przepisywanie, i wszelkie czynności szkolne.

 

Dzieci wykonywały następujące ćwiczenia poprawiające koordynację wzrokowo-ruchową:

- dorysowywanie brakujących elementów rysunku

- chodzenie po narysowanej linii

- pokonywanie krótkich dystansów z zamkniętymi oczami

- ruchy naprzemienne np. : dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie

- zmiana kierunku biegu na sygnał, zgodnie z wydanym poleceniem

 - zwroty w określonym kierunku – w prawo, w lewo, w tył, do przodu

 - rzucanie i łapanie piłki, woreczka, kozłowanie

- przerzucanie piłek, woreczków z ręki prawej do lewej, podrzucanie raz prawą raz lewa ręką - rzucanie woreczka prawą ręką pod lewym kolanem i lewą ręką pod prawym

- rzucanie przedmiotów do celu

- toczenie piłki do celu

- wydzieranie i wycinanie wg konturu lub swobodnie

 

* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu "Laboratorium przyszłości".

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie