KOORDYNACJA WZROKOWO – RUCHOWA
Dzieci z grupy 0a, 0b, 0c zrealizowały kolejny etap innowacji pedagogicznej „Terapia ręki dla każdego” - koordynacja wzrokowo-ruchowa. Koordynacja wzrokowo-ruchowa pomaga kierować naszymi rękoma/nogami zgodnie z bodźcami wzrokowymi. Jest to umiejętność złożona, będąca niemalże we wszystkich czynnościach dnia codziennego.
Właściwa koordynacja jest podstawą do mocnej lateralizacji, która wpływa na grafomotorykę oraz umożliwia sprawne pisanie, przepisywanie, i wszelkie czynności szkolne.
Dzieci wykonywały następujące ćwiczenia poprawiające koordynację wzrokowo-ruchową:
- dorysowywanie brakujących elementów rysunku
- chodzenie po narysowanej linii
- pokonywanie krótkich dystansów z zamkniętymi oczami
- ruchy naprzemienne np. : dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie
- zmiana kierunku biegu na sygnał, zgodnie z wydanym poleceniem
- zwroty w określonym kierunku – w prawo, w lewo, w tył, do przodu
- rzucanie i łapanie piłki, woreczka, kozłowanie
- przerzucanie piłek, woreczków z ręki prawej do lewej, podrzucanie raz prawą raz lewa ręką - rzucanie woreczka prawą ręką pod lewym kolanem i lewą ręką pod prawym
- rzucanie przedmiotów do celu
- toczenie piłki do celu
- wydzieranie i wycinanie wg konturu lub swobodnie
* Przy realizacji przedsięwzięcia wykorzystano sprzęt audiowizualny zakupiony w ramach programu "Laboratorium przyszłości".






















